5 Haziran 2007 Salı

İNTERNET REKLAMCILIĞI VE KLASİK REKLAMCILIK-1

Günümüzde hızla gelişen iletişim ve bilişim teknolojileriyle birlikte reklam sektörüde direk olarak bu gelişmelerden etkilenmektedir. Her geçen gün yeni bir teknolojinin hayatımıza girmesi ve iletişimin giderek daha da kolaylaşması reklamcılara yeni mecralar doğurmakta ve mesajlarını tüketicilere daha farklı yollardan daha etkili şekilde ulaştırabilme fırsatı vermektedir. Klasik iletişim modelini incelediğimizde şunu görmekteyiz ortada bir mesaj bulunmakta bu mesajı gönderen bir taraf ve alan bir taraf bulunmakta. Mesajı göndermek için kullanılan kanala da mecra denmektedir. Mesajı gönderen taraf asıl anlatmak istediğini şifreler ve mecrayı kullanarak alıcıya gönderir alıcı mesajı aldığında bu mesajın şifresini çözer ve algılama oluşur. Reklam için bu gönderilen mesajın şifresini çözme süreci tüketicinin algısında satın almayla sonuçlandığında reklam başarılı olmuş demektir.

Klasik iletişim mecralarına baktığımızda bunların yazılı medya ve görsel medya olarak ikiye ayrıldığını görmekteyiz. Hem yazılı medya hem de görsel medya mesajların tek taraflı ulaştırılmasını sağlamaktadır. Yani klasik reklamda tüketiciyi çekebilmek için televizyon filmi, radyo kaydı veya dergi ve gazetelerde yazılı veya görsel ilanlar yayınlanırdı. Burada mesaj direk verilir karşı tarafın ne algıladığı tam çözümlenemezdi. Biz bu şekilde oluşturulan reklamları klasik reklamlar olarak tanımlamaktaydık. Fakat son 15 senelik süreçte bilgi teknolojilerinde inanılmayacak gelişmeler meydana geldi. Öncelikle internet insanların hayatına girdi ve hızla gelişerek günümüzdeki yerini aldı ve internetle birlikte mobil iletişimi sağlayan cep telefonları da gündelik yaşamda kullanılmaya başlandı. Bu gelişmeler reklamcılığı da direk olarak etkiledi. Özellikle son senelerde internet reklamcılığını kullanarak gelişen şirketler çok büyük yol katettiler. Günümüzde dünyanın en fazla ciro yapan şirketleri sıralamasında internet odaklı firmalara sıkça rastlamaktayız. Bu hızlı gelişim reklamcılarında internete karşı iştahla yaklaşmasını sağladı.

Hiç yorum yok: