5 Haziran 2007 Salı

İNTERNET REKLAMCILIĞI VE KLASİK REKLAMCILIK-2

Peki nedir internet reklamcılığının klasik reklamdan farklı kılan nokta öncelikle internet interaktif bir ortam sağladığı için verilen mesaja direk karşılık alınabilmekte ve ölçümleme konusunda daha etkili bir durum oluşabilmektedir. Aynı zamanda belirli hedef kitlelere belli siteler sayesinde çok daha rahat ulaşılabilmekte ve mesaj doğrudan istenilen hedef kitleye en ucuz ve en kolay şekilde ulaştırılabilmektedir. Bu aynı zamanda yeni mecralarıda kendisiyle birlikte getirmiştir. Günümüzde bloglar büyük bir trend haline gelmiş bulunmakta kişisel olarak oluşturulan bu web günceleri insanların günlük olarak kullandıkları ve ilgi alanlarına göre oluşturdukları internet ortamları da artık bir mecra boyutuna gelmektedir. Buralara da büyük reklamlar verilmekte ve şirketlerin mesajları bu bloglar sayesinde hedef kitlelere ulaştırılmaktadır. İnternetin bir diğer özelliği ise Hem yazılı medyayı hem görsel medyayı içinde bulundurabilme özelliğidir. Pek çok dergi ve gazetenin internet üzerinden hizmet veren sayfaları bulunmaktadır. Aynı şekilde televizyon ve radyo kanallarının pek çoğu internet üzerinden de hizmet vermektedir. Bu durum bize multimedya ortamını sağlamaktadır. Bu yeni reklamcılık sürecinde tüketiciyi bilgisayarının başında göndermek istediğiniz mesajınızı en iyi şekilde özümseyebilecek bir pozisyonda yakalama fırsatınız artmaktadır.

Şirketlerin temel hedefi olan kar etmek ve bu karını maksimize etmek hedefleri doğrultusunda hiçbir şirket yapmış olduğu yatırımları iyi bir şekilde ölçümleyemeden gerçekleştirmek istemez. Geçtiğimiz dönemde iletişime yapılan harcamalar gerek reklam olsun gerek halkla ilişkiler çalışmaları olsun etkili ve verimli şekilde ölçümlenememekteydi. Fakat internet reklamcılığı ölçümleme konusunda maliyetleri gerçekten en aza indirmektedir. Şirketlerin önüne daha somut bilgileri ulaştırabilmektedir. Bu da internet reklamcılığını klasik reklamcılıktan ayıran en önemli faktörlerden bir tanesidir. Gelecekte internetin reklam sektörü için çok daha önemli bir konuma geleceğine inanmaktayım. Özellikle mobil teknolojilerin ve kablosuz bağlantıların çoğalmasıyla birlikte veri transferi daha da hızlanacak ve reklamcılar için mesajlarını ulaştırabilecekleri yeni alanlar oluşacaktır.

Hiç yorum yok: