5 Haziran 2007 Salı

KLASIK PAZARLAMA VE INTERNET UZERINDEN PAZARLAMA-2

Dünya üzerinde bakıldığında ise rahatça görülebilir ki devletler, partiler, okullar ve şirketler interneti ve teknolojiyi bünyelerinde kullanmaktadırlar. Organizasyon bazından birazda farklı açıdan bakarsak bireyler interneti kullanmaktadırlar. İnsanların ve kuruluşların interneti kullanma amaçları farklılık göstermektedir. Kimileri sadece kişisel işleri için kullanırken, kimileri meslektaşlar ile haberleşme, makale değişimi, kitap veya yazılım duyurusu, konferans ve başvuru duyurusu, başvuru veya özet gönderme,haberleşme gruplarına katılmak, gelişmeleri izlemek, bilimsel yardım alma gibi konular için kullanmaktadırlar. Pazarlamanında bu gibi faaliyetlere cevap verebilmesi için ihtiyaçlara sahip olabilecek potansiyele sahip olması gerekmektedir. Internetinde son on yılda kullanımının artmasıyla birlikte şirketlerinde kullanım alanı artmıştır. Eskiden sadece mail alıp gonderirken şimdi şirketler veri alış verişlerinde, ve hatta maliyeterini azaltarak kendi internet sitelerinde ürettikleri ürünleri göstererek, online kataloglar üreterek, kişiye özel ağlar kurarak pazarlama stratejileri geliştirmektedirler. Firma hakkındaki bilgilenmeler daha çabuk olmakla beraber onlar hakkında görüşlerede kolayca ve hızlıca internet yoluyla ulaşılabilmektedir. Bunun yanı sıra oluşan küreselleşmeyle birlikte şirketler birbirlerine 7/24 ulaşmak istemektedirler. Bunun sağlanmasıda internet yoluyla ve sonucunda pazarlama ile olmaktadır. Özellikle bu Amerikada ve özellikle de hizmet sektöründe yaygın hale gelmektedir. Türkiyede ise örnek olarak saniyelerle yarışılan İMKB borsası buna örnek verilebilmektedir. Bu şekilde online hizmet ve müşteri ihtiyaçlarının karşılanması pazarlama dünyası için muazzam büyük bir yeniliktir.

Sonuç itibariyle, gelecekte de pazarlama teknolojiyle doğru orantılı olarak gelişecek ve yeni mecralara sahip olacaktır. Günümüzde bunun en son örneği olarak interneti görmekteyiz. Ve internet gibi interaktif mecraların gelişip ortaya çıkacağını düşünüyorum çünkü hedef kitlemize birebir ulaşmaktayız. Ama bu yeni teknolojilerle birlikte konvansiyonel mecralarada sahip çıkacağız. Televizyon, radyo ve gazete gibi. Bununla beraber de konvansiyonel pazarlamanın etkinliğinş koruyacağı düşüncesinden yanayım.

Hiç yorum yok: